Nauczyciele ZSP Rymanów dokształcają się za granicą
Dodane przez webmaster dnia 02 październik 2018 21:19:29

„Wielojęzyczność kluczem do rozwoju” to tytuł projektu, który w ramach akcji Erasmus + realizowany był przez ostatnie 15 miesięcy w Zespole Szkół Publicznych w Rymanowie. W ramach tego projektu 8 nauczycieli wyjechało na szkolenia językowe i metodyczno – językowe za granicę.


Rozszerzona zawartosc newsa

„Wielojęzyczność kluczem do rozwoju” to tytuł projektu, który w ramach akcji Erasmus + realizowany był przez ostatnie 15 miesięcy w Zespole Szkół Publicznych w Rymanowie. W ramach tego projektu 8 nauczycieli wyjechało na szkolenia językowe i metodyczno – językowe za granicę.
Byli to nauczyciele języka angielskiego, języka niemieckiego, matematyki, fizyki oraz języka polskiego. W czasie dwutygodniowych kursów przebywali oni w Austrii, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz na Malcie. Nadrzędnym celem projektu było podniesienie kwalifikacji nauczycieli, a tym samym podniesienie jakości pracy szkoły. Nauczyciele doskonalili znajomość języka angielskiego i języka niemieckiego, uczestnicząc w kursach prowadzonych metodami aktywizującymi, stawiającymi nacisk przede wszystkim na komunikację w tych językach i użycie ich w praktyce.
Nauczyciele poznali nowoczesne metody nauczania języków obcych oparte na wykorzystaniu materiałów autentycznych i wykorzystaniu nowoczesnych technologii; tablic multimedialnych, aplikacji, słowników interaktywnych itd. Każdy z przebywających na kursie korzystał z bogatej oferty programu kulturalnego, wycieczek krajoznawczych, wyjść do muzeum i teatru, oprowadzania po mieście, wszystko to przyczyniło się do lepszego poznania danego kraju oraz jego kultury i historii.
Mieszkając u rodzin goszczących nauczyciele poznali również codzienne życie mieszkańców i mieli okazję nawiązać kontakty z ludźmi z innego kraju, co jest bardzo cennym doświadczeniem. Wszystkie te czynniki mają duży wpływ na rozwój nauczyciela i przekładają się na jego pracę w przyszłości z uczniami. Nauczyciele po powrocie ze szkoleń dzielili się swoją wiedzą z innymi nauczycielami, organizowali spotkania z uczniami, na których opowiadali o krajach, które odwiedzali, prowadzili lekcje pokazowe z matematyki i fizyki w języku angielskim, które spotkały się z wielkim entuzjazmem uczniów. Na lekcje te zapraszani byli inni nauczyciele oraz rodzice.
Każdy z nauczycieli zyskał większą pewność siebie w kontaktach ze szkołami z innych krajów i nawiązywaniu kontaktów zagranicznych.Można to było zauważyć podczas wymiany uczniów ze szkołą w Niemczech, która odbyła się pod koniec realizacji projektu, nauczyciele zaangażowali się w realizację programu i wspierali językowo uczniów i innych nauczycieli. Udział w projekcie i dokształcanie się za granicą dały nauczycielom możliwość zdobycia nowych doświadczeń, doskonalenia warsztatu pracy, otwarcia się na nowe metody, korzystania z wiedzy innych i uatrakcyjniania własnych zajęć zgodnie z potrzebami uczniów. Realizacja projektu pokazała, jak ważną częścią życia szkoły jest współpraca międzynarodowa.