Dzień z Ignacym Łukasiewiczem
Dodane przez szkola_p dnia 27 wrzesień 2017 09:24:01

Klasy szóste rymanowskiej szkoły miały okazję uczestniczyć w wycieczce, której celem było poznanie kolejnych ciekawych miejsc na mapie Podkarpacia. Tym razem udaliśmy się w stronę południowej granicy Polski. Najpierw odwiedziliśmy Pustelnię św. Jana z Dukli. Dzieje tego XV-wiecznego świętego przybliżył nam ojciec Tadeusz, który opowiedział nam legendy związane z kultem św. Jana oraz zachęcił do rozpoznawania własnego powołania do czynienia dobra oraz realizowania się w różnych rolach i zawodach. Następnie udaliśmy się do Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowego w Bóbrce, które zwiedziliśmy wraz z przewodnikiem, panem Krzysztofem.

Rozszerzona zawartosc newsa

Mieliśmy okazję obejrzeć film poświęcony postaci Ignacego Łukasiewicza, człowieka wybitnego – nie tylko farmaceuty, chemika i fizyka, ale też wynalazcy lampy naftowej, pioniera przemysłu naftowego w Europie, rewolucjonisty i działacza niepodległościowego, który swoje życie związał z terenem południowo-wschodniej Polski, a w Bóbrce otworzył pierwszą w świecie kopalnię ropy naftowej. Mogliśmy zobaczyć dawne odwierty oraz sprzęty używane przez górników w XIX i XX wieku. Największe wrażenie zrobiły na nas halogenowe prezentacje multimedialne. Na zakończenie, idąc ścieżką edukacyjną, dowiedzieliśmy się, jakimi metodami są prowadzone badania poszukiwawcze gazu ziemnego, jak wygląda jego wydobycie i składowanie, w jaki sposób trafia do naszych domów. Najbardziej zaciekawiała nas lodówka nie elektryczna, lecz gazowa. Wspólne zdjęcia i pamiątkowe upominki były dopełnieniem naszego wyjazdu, dzięki któremu poznaliśmy sylwetki i działalność interesujących ludzi związanych z naszym regionem i przyjemnie spędziliśmy czas.